Blogg-Topplista Elenas recept: Parmesankyckling

onsdag 27 augusti 2008

Parmesankyckling


 













4 st. kycklingfiléer
tomatsås 4 - 5 msk (jag hade Ajvar Relish)
mozzarella ca 100 g
rökt ost ca 100 g
parmesan ca 100 g
2 ägg, vispade
lite vetemjöl
lite ströbröd
lite basilika, hackad 

  • Sätt ugnen på 200°C. 
  • Banka kycklingfiléerna till jämn tjocklek.
  • Pudra vetemjölet över kycklingfiléerna, på båda sidorna.
  • Doppa kycklingfiléerna i ägg, sedan i ströbröd blandat med riven parmesanost.
  • Stek kycklingfiléerna ca. 2 min. på varje sida.
  • Lägg kycklingfiléerna i en form.
  • Lägg ca. 1 msk tomatsås på kycklingfiléerna.
  • Strö över basilika.
  • Hacka osten och lägg på kycklingfiléerna. Riv parmesanost ovanpå.
  • Täck formen med aluminiumfolie, sätt formen i ugnen i ca. 15 min.
  • Ta bort folien och låt formen i ugnen i ca. 10 min. till.

    Jag hade bönsallad till. Receptet finns här:
    http://elenasrecept.blogspot.com/2008/03/blandad-bnsallad.html

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det både låter och ser jättegott ut!!

Elena sa...

Tack Anna!

Nu är det så att det var min man som har lagat detta! Jag har bara gjort salladen! :)

 
Blogglista.se