Blogg-Topplista Elenas recept: Kycklingfilé med gorgonzola

tisdag 26 maj 2009

Kycklingfilé med gorgonzola


(Klicka på bilden , för en större bild)

4 kycklingfiléer
korv/ stark salami
100 g gorgonzola
4 msk olivolja
2 tsk rosmarin
salt, peppar
aluminiumfolie

Ugn: 250 grader

Skär fyra skåror på snedden i varje kycklingfilé.
Skiva korven/dela salamiskivorna mitt itu.
Stick ner lite gorgonzola och korvskivor/salami i varje skåra.

Lägg varje filé på en bit folie. Droppa över olivolja, strö över rosmarin, salta och peppra. Vik samman folien till ett tätt paket.

Gratinera paketen i ugnen 15 – 20 min.

Serveras med t.ex. pasta.

4 kommentarer:

Sara sa...

Trillade in på din blogg av en slump. Men vilka smarriga recept du har. Jag kommer att testa ett flertal av dem.

Kram Sara

Elena sa...

Hej Sara!

Vad roligt att du har hittat min blogg!

Och jag är på din lista med bloggar du följer! Det var dagens överaskning!

Nu ska jag kolla igen på din blogg!

Anonym sa...

Hej tänkte göra din kyckling med gorgonzola undrar vad serverar du med. Altenativ sås , kanske de inte behövs

Elena sa...

Hej Anonym!

En sallad räcker!

En spenatsallad - ta spenat istället för "vanlig" grönsallad!

Eller prova detta:

http://elenasrecept.blogspot.com/2011/02/marineradkyckling-med-spenat-och.html

Hoppa över griladpaprika om du har ont om tid!

 
Blogglista.se